Niezbędne dokumenty do zawarcia umowy pośrednictwa
Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
- Przydział ze spółdzielni lub akt notarialny będący podstawą nabycia, lub inne dokumenty będące podstawą nabycia (postanowienie sądu o nabyciu spadku, umowa darowizny).
- Oświadczenie sprzedającego, czy jest urządzona księga wieczysta.
- Fakultatywnie - plan mieszkania (może być odręczny).
- Pełnomocnictwo do podpisania umowy pośrednictwa w razie nieobecności współwłaścicieli (wystarczy zwykła forma pisemna).
- odpis lub badanie KW jeżeli jest,
- aktualne zaświadczenie z KSM o przysługującym prawie do lokalu
- informacja od zarządcy o stanie rozliczeń finansowych (mogą być duże zaległości, albo planowany poważny remont kamienicy)
- informacja o kosztach – miesięcznych opłatach do zarządcy
- informacja o stanie meldunków
Lokal stanowiący odrębną nieruchomość
- Odpis z księgi wieczystej lub notatka z KW, lub inne dopuszczalne formy KW (wydruk, forma elektroniczna, zdjęcie itp.).
- Akt notarialny lub inna podstawa nabycia (postanowienie sądu o nabyciu spadku, umowa darowizny, umowa w formie aktu notarialnego między właścicielem a osobą sprzedającą ustanawiająca odrębną własność lokalu, inna).
- W przypadku braku aktu notarialnego – numer księgi wieczystej całej nieruchomości (działki i części wspólnych budynku).
- Fakultatywnie - plan lokalu (może być odręczny).
- Pełnomocnictwo do podpisania umowy pośrednictwa w przypadku nieobecności współwłaścicieli (wystarczy zwykła forma pisemna).
- informacja od zarządcy o stanie rozliczeń finansowych (mogą być duże zaległości nie ujawnione w KW, albo planowany poważny remont kamienicy)
- informacja o kosztach – miesięcznych opłatach do zarządcy
- informacja o stanie meldunków
W przypadku gdy właścicielem jest spółka z o.o.:
- odpis z KRS,
- uchwała zgromadzenia wspólników o zbyciu nieruchomości.
Działka
- Odpis z księgi wieczystej lub notatka z KW, lub inne dopuszczalne formy KW (wydruk, forma elektroniczna, zdjęcie itp.).
- Podstawa nabycia (umowa sprzedaży, postanowienie sadu o nabyciu spadku, umowa darowizny, inna).
- W przypadku użytkowania wieczystego – umowa oddania działki w użytkowanie wieczyste.
- Mapa zasadnicza działki oraz wypis z ewidencji gruntów.
- Zaświadczenie z gminy o przeznaczeniu działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub aktualna decyzja o warunkach zabudowy lub aktualne pozwolenie na budowę.
W przypadku rozpoczętej budowy dodatkowo potrzebne będą:
- pozwolenie na budowę,
- dziennik budowy (do wglądu),
- projekt budynku,
- wszelkie odbiory, rachunki, gwarancje itp.
- Pełnomocnictwo do podpisania umowy pośrednictwa w razie nieobecności współwłaścicieli (wystarczy zwykła forma pisemna).
Budynek
- Odpis z księgi wieczystej lub notatka z KW, lub inne dopuszczalne formy KW (wydruk, forma elektroniczna, zdjęcie itp.).
- Podstawa nabycia (umowa sprzedaży, umowa oddania gruntu w użytkowanie wieczyste, postanowienie sądu o nabyciu spadku, umowa darowizny, inna).
- Wypis z ewidencji gruntów i budynków.
- Fakultatywnie - rzuty pomieszczeń (mogą być odręczne).
- Mapa zasadnicza działki
- Zaświadczenie z gminy o przeznaczeniu działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego
- zgłoszenie do użytkowania lub pozwolenie
- informacja o stanie meldunków
W przypadku budynku w budowie dodatkowo potrzebne będą:
- pozwolenie na budowę,
- dziennik budowy (do wglądu),
- projekt budynku.
Pełnomocnictwo do podpisania umowy pośrednictwa w razie nieobecności współwłaścicieli (wystarczy zwykła forma pisemna).
Obiekt użytkowy
- Odpis z księgi wieczystej lub notatka z KW, lub inne dopuszczalne formy KW (wydruk, forma elektroniczna, zdjęcie itp.).
- Podstawa nabycia (umowa sprzedaży, umowa oddania gruntu w użytkowanie wieczyste, postanowienie sądu o nabyciu spadku, umowa darowizny, inna).
- Fakultatywnie - rzuty pomieszczeń (mogą być odręczne).
- Wyrys oraz wypis z ewidencji gruntów i budynków.
- Pełnomocnictwo do podpisania umowy pośrednictwa w razie nieobecności współwłaścicieli (wystarczy zwykła forma pisemna).
- Mapa zasadnicza działki
- Zaświadczenie z gminy o przeznaczeniu działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego
- zgłoszenie do użytkowania lub pozwolenie
W przypadku gdy właścicielem jest spółka z o.o.:
- odpis z KRS (do wglądu),
- uchwała zgromadzenia wspólników o zbyciu nieruchomości.
W przypadku budynku w budowie dodatkowo potrzebne będą informacje dotyczące:
- pozwolenie na budowę,
- dziennik budowy (do wglądu),
- projekt budynku.